Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X
Ontdek het thema

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Vermijd het aaneenkoppelen van verkeersverlagende maatregelen zoals eenrichtingsstraten

Wat houdt je suggestie net in?

als kapstok ben ik het er zeker mee eens: de auto moet zeker niet de meeste ruimte krijgen in de plannen. Maar elke inwoner heeft wel een of vaak ook meerdere auto's. Helaas is ons openbaar vervoer nog niet van die aard dat we het zonder auto kunnen stellen. Daarom mijn aandachtspun : Als inwoner van de brouwerijstraat ben ik niet tegen verkeersverlagende maatregelen, wel tegen het koppelen ervan waardoor het risico bestaan dat wij verschillende lussen eenrichtingsverkeer moeten trotseren en zo het ganse dorp eerst door moeten om thuis te geraken. als het plan doorgaat dat aan café de Biechtstoel de straat wordt afgesloten (of daar het stukje tweerichtingsverkeer verbiedt zonder een alternatieve weg aan te bieden) en dat betekent dat je vanuit de Perksesteenweg eerst door het dorp moet, vervolgens via de gemeentehuisstraat, dorpsstraat, tritsstraat naar de Brouwerijstraat (en ook de VGSK) dan is dat geen goede maatregel. zoals gezegd, één lus maken daar hebben wij van de brouwerijstraat geen probleem mee. maar het gevoel hebben dat we dubbel gestraft worden is niet fijn (waarom "dubbel" : er is sowieso "dubbel" tijdsverlies maar ook "dubbele" kans op boetes gezien op zo'n trajecten vaak wordt geflitst. Je kan wel zeggen dat we dan maar traag moeten rijden, maar als je zo'n traject soms meerdere keren per dag moet doen, dan is de kans toch groter dat je al eens geflitst wordt. Laat ons de "lasten" over iedereen zo gelijk mogelijk verdelen. dat zal het minste weerstand geven.

Ben je het in het algemeen eens of oneens met deze kapstop?

Helemaal mee eens