Deel op facebook
Deel op X
Deel op facebook
Deel op X

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

De auto blijft nog steeds welkom in Kampenhout-Centrum maar moet zijn snelheid en rijstijl aanpassen aan het tempo van voetgangers en fietsers.

17
0

Je kan geen nieuwe suggesties meer indienen.

Willekeurig Populair Recent

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Toekomstgericht denken
Voorzie de toekomst met meer e-voertuigen. Daarom moet een 'laadpalenplan' opgestart worden. De parkeerdruk op het Gemeenteplein verminderen en elders compenseren is een goede zaak, zo lijdt de markt onder het feit dat het plein op het marktmoment parkeervrij is (minder klanten).
Hubert G.
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Situatie Tritsstraat - Brouwerijstraat wijzigen
Tritsstraat niet meer gebruiken als doorvoer naar de school in de Brouwerijstraat. Ook meer snelheidscontrole na de 30 km/u 's morgens en 's avonds: heel druk en ook veel kinderen. Brouwerijstraat terug tweerichtingsverkeer maken. Parking aan de bib niet voor afzetten en ophalen kinderen.
Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Andere bestemming voor parking school

De parking aan de school in de Brouwerijstraat zou best een andere bestemming krijgen. De situatie is daar wat chaotisch en onveilig.

Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Tiendeschuurstraat te lang voor fietsstraat?

Ik denk dat de Tiendeschuurstraat te lang is om er een fietsstraat van te maken ... Misschien zal dit ook een negatief effect hebben op de Spar, L'Origien, ... ? Is iets met nummerplaatherkenning dan niet interessanter?

Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Overal 30 is niet realistisch

30 overal is niet realistisch. Hebben jullie al eens op een werkdag in uw eigen dorp rondgereden overdag? Er zijn zo goed als "geen" fietsers of voetgangers. Beperk die 30 bv. van 8 tot 9 uur, maar heel de dag is belachelijk. Ik vraag mij af wat de noodzaak is van 30 als er toch niemand op straat loopt.

Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Verkeersdrempels om snelheid te verlagen

30 km/u is oké, maar op bepaalde plaatsen zouden verkeersdrempels de snelheid ook kunnen verlagen.

Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Tweerichtingsverkeer in Dorpsstraat

Dorpsstraat: tweerichtingsverkeer om te vermijden dat auto's die van de Perksesteenweg komen door de kern van Kampenhout moeten rijden om de Brouwerijstraat te bereiken.

Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Elke weggebruiker evenwaardig en respectvol
Autoluw maar niet autoschuw. Senioren en mensen met een beperking, kinderen, minder mobielen moeten met de auto kunnen gebracht en opgehaald worden. Enkele snelheidsremmers voor auto's en fietsers zijn aangewezen - geen bloembak en paaltjestoestanden maar gewoon afremmende (geen slopende) drempels. Ook voldoende signalisatie aanbrengen - voor mensen van buiten het dorp is zelfs de huidige toestand niet altijd eenvoudig. Probeer in de Kerkstraat maar eens aan iemand uit te leggen hoe men aan zaal PAX geraakt. Genoeg parkeerplaats en niet bij elke festiviteit een omleiding of een parkeerverbod voorzien zou al helpen.
Marc S.
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

bereikbaarheid van de school
De school dient bereikbaar te blijven met de auto. Momenteel moet er al een grote toer gereden worden wegens 1-richtingsverkeer. Dit vertragen naar 30 km/u draagt niet bij aan de efficiëntie om kinderen in de ochtend af te zetten. Ik rij bv. 2 maal door de Tritsstraat: de eerste keer met kinderen en daarna nog eens nadat de kinderen afgezet zijn om naar de oprit Zemst te rijden. De zone 30 dient gestaafd te worden met ongelukstatistieken.
Bart D.
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Eenrichting + meer parking
Eenrichting in het dorp Meer parking in het centrum zelf Café/brasserie
Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Auto's weren is het probleem verplaatsen
De kortste weg van A naar B is toch nog de beste. Hoe moeilijker de verkeerssituatie gemaakt wordt, hoe meer nodeloos verkeer ergens anders gecreëerd wordt. Hoewel sommige straten fietsvriendelijker kunnen worden, worden andere daardoor fietsonvriendelijker. Een auto die een heel parcours rond het centrum moet tuffen, veroorzaakt meer pollutie, meer gevaar en meer ergernis bij iedereen. Net als elke verkeersdrempel nu al meetbaar lawaai, luchtvervuiling en extra slijtage aan voertuigen en de weg zelf veroorzaakt.
Marie T.
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Vermijd het aaneenkoppelen van verkeersverlagende maatregelen zoals eenrichtingsstraten
als kapstok ben ik het er zeker mee eens: de auto moet zeker niet de meeste ruimte krijgen in de plannen. Maar elke inwoner heeft wel een of vaak ook meerdere auto's. Helaas is ons openbaar vervoer nog niet van die aard dat we het zonder auto kunnen stellen. Daarom mijn aandachtspun : Als inwoner van de brouwerijstraat ben ik niet tegen verkeersverlagende maatregelen, wel tegen het koppelen ervan waardoor het risico bestaan dat wij verschillende lussen eenrichtingsverkeer moeten trotseren en zo het ganse dorp eerst door moeten om thuis te geraken. als het plan doorgaat dat aan café de Biechtstoel de straat wordt afgesloten (of daar het stukje tweerichtingsverkeer verbiedt zonder een alternatieve weg aan te bieden) en dat betekent dat je vanuit de Perksesteenweg eerst door het dorp moet, vervolgens via de gemeentehuisstraat, dorpsstraat, tritsstraat naar de Brouwerijstraat (en ook de VGSK) dan is dat geen goede maatregel. zoals gezegd, één lus maken daar hebben wij van de brouwerijstraat geen probleem mee. maar het gevoel hebben dat we dubbel gestraft worden is niet fijn (waarom "dubbel" : er is sowieso "dubbel" tijdsverlies maar ook "dubbele" kans op boetes gezien op zo'n trajecten vaak wordt geflitst. Je kan wel zeggen dat we dan maar traag moeten rijden, maar als je zo'n traject soms meerdere keren per dag moet doen, dan is de kans toch groter dat je al eens geflitst wordt. Laat ons de "lasten" over iedereen zo gelijk mogelijk verdelen. dat zal het minste weerstand geven.
Anje S.
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Gemotoriseerd verkeer
Kampenhout-Centrum mag autoluw worden, maar niet autoschuw. Senioren, mensen met een beperking, kinderen ... moeten met de auto kunnen gebracht en opgehaald worden. Sommige straten zijn inderdaad niet meer geschikt voor tweerichtingsverkeer. Maar in welke richting moet dan wel verkeer worden toegelaten? Wat voor de ene bewoner/bezoeker optimaal is, is dan weer nadelig voor een andere. Zijn er geen computermodellen voorhanden die een vlottere doorstroming kunnen voorspellen? Nu lijkt het vooral op knip- en plakwerk, ondanks het ernstige werk van de verkeerscommissie. Zones 30 moeten niet alleen worden aangeduid met een (veelal te klein) bord, maar ook met een zichtbare straatinrichting. Bloembaktoestanden (met reflectoren), paaltjes, ... moeten wel worden vermeden.
Eric T.
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Stationsstraat richting F. Verstraetenlaan eenrichting richting centrum + randparking voorzien
Stationsstraat richting Ferdinand Verstraetenlaan eenrichting naar centrum Fietsen oké, maar randparking voorzien voor auto's
Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Verkeerscirculatieplan mag gedurfder

Globaal wel proficiat met het resultaat. Alleen het verkeerscirculatieplan lijkt nog het minst "gedurfd".

Uitgangspunten:

Beperken van het autoverkeer door het hart van Kampenhout Bewoners van de zone Tritsstraat - Brouwerijstraat géén 2 lussen laten doen + ze door het hart van de gemeente laten rijden.

Oplossing: lussen creëren die ruimer zijn, bv. vanuit Haachtsesteenweg naar Brouwerijstraat - Tritsstraat terug naar Haachtsesteenweg en vanuit die grote lus kleinere lussen maken in het hart van de gemeente.

Anje
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Drempels i.p.v. bloembakken in Tritsstraat

Zeer hectisch en gevaarlijk verkeer in Tritsstraat vanaf kerk tot voorbij de bibliotheek! Geen signalisatie 30 km/u!

Zeer druk tijdens de spits, waardoor er file is door de bloembakken. Drempels zouden dit voorkomen.

Bij het begin en einde van de schooltijd rijden de mensen elkaar vast door de bloembakken. Ook in dit geval zouden bv. 2 drempels dit verhelpen.

Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer

8. een betere organisatie van gemotoriseerd verkeer

Groene parkings
Omzoom nieuwe parkings met bomen Voorzie elektrische laadpalen op nieuwe parkings
Feedback uit dialoogmarkt
0 0
lees meer